Vaihtarivuosi Jenkeissä 2012-2013

lauantai 22. syyskuuta 2012

My alarm clock is clearly jealous of my amazing relationship with my bed

Noniin nyt vihdoinkin sain aikaseksi tän postauksen mun normaalista koulu päivästä ja pahoittelut, että kesti! :)

7.00 (päivän kamalin hetki) herätyskello pirahtaa ilosesti merkiksi siitä, että on aika nousta ylös!





8.00 suuntaan kohti koulua. Yleensä meen joko host maman kyydillä tai sitte naapurin tytön kyydillä ja koulumatka kestää vajaan kymmenen minsaa (oon ajanu vaan kerran keltasta koulubussia...ja se oli kidutusta hahah)



8.25-15.20 mulla on ihan tuiki tavallista ja ajoittain tylsää koulua. Tässä jaksossa mulla on enkkua, historiaa, näyttelyä, tutkimustiedettä (en oo ihan varma suomensinko oikein) ja biologiaa. klo. 12.15 meillä on tunnin pitunen lounastauko ja me mennään meijjän tyttöporukalla yleensä syömään jonku kotiin, koska koulussa ruoka ei oo mitenkään erityisen hyvää. Eli yleensä mennään aina tiettyinä päivinä tiettyyn taloon syömään ja kaikkien äitit kokkaa vuorotellen.


 
15.30-17.30 mulla on crosscountry treenit (maastojuoksu) ja joskus meillä saattaa olla reenit myös ennen koulu. Riippuu vähä päivästä.





Reenejen jälkeen meen kotiin ja kello on sillon yleensä kuus. Joskus koulun jälkeen meen kavereille tai sitte oon vaan perheen kanssa. Joinaki iltoina mennään perheen kanssa ulos syömään tai joitain muuta vastaavaa.





Mutta elän täällä ihan tavallista arkea niinku Suomessaki ja tää ei oo mikään lomamatka vaan mun pitää ihan samallalailla opiskella ja osallistua kotiaskareisiin ku Suomi kodissaki. Tottakai arki on täällä erillaista ku Suomessa, koska asiat hoidetaan täällä vähä eri tavoin ja koulu on joissain määrin erillaista ku kotona. Oon ihan samallailla osa tätä perhettä ku muutki on ja multa odotetaan ihan samoja asioita ku muiltaki perheenjäseniltä ja musta se on hyvä asia, koska enhän mää tänne vierailemaan tullu vaan kokemaan Jenkki elämää.
Mulla alko eilen kahen viikon spatharvest loma enkä vois olla ilosempi. :) Huomenna kirkon jälkeen lähetään ajamaan host maman ja tanskasiskon kanssa Salt Lake Cityyn! Ollaan siellä kaks yötä ja suunnitelmissa on paljon shoppailua! En malta odottaa :) Ainiin ja huomenna tulee täyteen 2 kk Jenkeissä! Mihin tää aika oikein menee??

3 kommenttia:

  1. Ja seuraava postaus reissusta Salt Lake Cityyn...?

    VastaaPoista
  2. mutta tykkäätkö olla siellä? ootko saanu paljo kavereita? onko kaverit kivoja ja hostperhe? haluutko takas sinne joskus? onko ikävä suomeen?

    VastaaPoista