Vaihtarivuosi Jenkeissä 2012-2013

perjantai 1. helmikuuta 2013

tavallista arkea

Mussutan pahaa Jenkki suklaata ja toivon hartaasti,että posti tois pian mulle tullessaan Suomi karkkia..  Tällä viikolla oon kokenu kovia vihan hetkiä Jenkki ruokaa kohtaan joka alkaa tulla jo korvista ulos, ehkä osa syynä myös se, että kävin puntarilla eka kertaa koko vaihtovuoden aikana ja itkuhan siinä sitte tuli. Ens maanantaista lähtien alkaa tällä tytöllä dietti, koska mulla on suuri pelko, että parin kuukauen päästä mun vanhemmat ei kykene enää tunnistaan mua.
Mutta anyways tää viikko on kulunu koulun, koris pelejen ja autokoulun parissa. Meijjän tyttöjen koris joukkue pelaa nyt karsinta pelejä paikasta osavaltion mestaruus turnaukseen. Meillä on enään kolme viikkoo tätä jaksoa jälellä ja sitte alkaa viimenen jakso. Mun pitäs laittaa sähköpostia mun Suomi koulun opolle mun ens vuoden kurssi vallinnoista ja pitäs hakee kesä töitä myös pikin miten. En oo jaksanu ottaa kuvia, joten pahottelut siitä. Mulla ois suunnitteilla kuva postaus tästä mun talosta täällä ja sitte myös kuvia mun high schoolista. Tänään on mun äitin synttärit niin vielä kerran ihanaa syntymäpäivää maailman parhaalle äitille !! <3 nyt nukkumaan -- >




6 kommenttia:

  1. Itselläni ei ole noista vaihtarikiloista kokemusta, koska oon edelleen tukevasti suomen maankamaralla ja hakkaan päätä seinään ja rukoilen ihmettä että saisin rahat lähtee vaihtoon... Pointti oli kuitenkin se, että älä tyttöhyvä itke siellä tulleita kiloja! Oot saanut sun unelmavuoden, oot elänyt siellä täysillä ja kokeillu kaikkee uuta. Sulla on äärettömästi aikaa laihduttaa suomessakin, minkä takia pilaisit sun kallisarvoisen jenkkielämän vaihtimalla suuhun meneviä ruokia?

    Sitä paitsi, tsiikasin just sun postaamia uusimpia kuvia ja vertasin niitä ensimmäisistä postauksista löytyviin. Ihan rehellisesti voin sanoa että ei sun vaihtarikilot näy noiden kuvien perusteella missään! :)Oot tajuttoman kaunis ja hyvässä kunnossa, tekisin mitä vaan et saisin samanlaisen kropan kun sulla! Ja mitä sitten vaikka ne kilot näkyisikin, ei elämää oo tarkoitettu kalorien laskemiseen ja painon vahtimiseen.
    Heitä se vaaka takasin suomeen! Elät vaan täysillä loputkin vaihtarielämästä, ei se oo tarkotettu tuhlattavaks.

    Oot ihana ja kaunis tyttö, pidä siitä kiinni ja vietä maailman paras talvi/kevät !

    VastaaPoista
  2. Kiitos kovasti tästä kommentista! Tuli vähä parempi mieli . :) Ja tottahan sää puhut ei näistä nyt kannata hirveesti murehtia ja varsinki ku alkaa olla aika loppu suoralla tää vuosi. Ehkä mää sitte meen laihutus kuurille ku tuun takas Suomeen, onhan mulla aikaa.
    Koitan ottaa kaiken ilon irti ja toivotaan, että säki saat rahat kasaan vaihtari vuotta varten ! Hei ookko muuten kuullu semmosesta järjestöstä ku rotarit ?? Ne maksaa melkein sun koko vaihtarivuoden jos sut hyväksytään niitten oppilaaksi, niin mää ainkai koittasin hakee sinne, jos rahotusta ei meinaa löytyy. :)

    VastaaPoista
  3. Millä järjestöllä sä menit tonne vaihtoon? (:
    Ja oisko sul esimerkis vaihtoehtona jos et tulis toimeen siellä sun perheen kanssa nii vaihtaa sitä perhettä ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vaihossa EF:n kautta ja joo jos musta tuntus, että tää ei oo oikee perhe mulle niin EF ettis mulle uuen perheen välittömästi. Mulla oli Tanskalainen host sisko tässä samassa perheessä ja se vaihto perhettä ekan 3 kk aikana ja lopulta se sit meni takas Tanskaan.

      Poista
  4. kiitti superisti kun vinkkasit noista rotareista, mun vaihtoon lähteminen tuli huomattavasti mahdollisemmaksi niiden kautta! kiitoskiitokiitos.
    ... vielä sellasta mietin, et paljonko toi usa viisumi maksaa vuodelta? o: tai siis paljonko sun viisumi maksoi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on vaan noin 120 euroa muistaakseni .. saattaa olla vähemmänki ! jenkkien suomen lähetystön sivuilta varmaan löytyy opiskelija viisumien hinnat ! :)

      Poista