Vaihtarivuosi Jenkeissä 2012-2013

torstai 11. lokakuuta 2012

Tanska sisko otti ja lähti, Salt Lake city ja muuta mukavaa

Okei nyt ihan ekana varotuksen nimissä tää tulee olemaan piiitkä postaus, koska en oo postaillu nyt pitkään aikaan ja täällä on tapahtunu vaikka ja mitä. En ees tiiä mistä mun pitäs alottaa...

Okei elikkä viimeset kaks viikkoa olin lomalla ja nyt oon siis palannu takas kouluun. Heti loman alussa mentiin host-äitin ja tanskasiskon kanssa SaltLake cityyn. Oltiin siellä pari yötä ja oli ihan huippu reissu .. enimmäkseen shoppailtiin, mutta käytiin myös muutamassa paikassa, mistä SaltLake city on kuuluisa mm. olympiastadion ja templesquare. Ennen ku ajettiin takas kotiin sieltä niin poimittiin lentokentältä yks näitten mun hostvanhempien pojista se asuu San Diegossa, joten en ollu aikasemmin ees tavannu häntä. Näillä mun host vanhemmilla on siis kolme lasta ja 7 lastenlasta.. näitten lapset on noin 25-32 vuotiaita eli kukaan niistä ei asu enään kotona. Mutta tässä on kuvia SaltLake city reissusta-->












Meillä on kolmen viikon päästä tanssijaiset nimeltään MORP. Ne on täys vasta kohta Promille, joka on varmaan vähä tutunpi kaikille, eli morp tanssiasissa tehään kaikki päinvastoin .Morp päivänä ensin mennään treffeille ja illalla mennään tanssiaisiin. Tytöt kysyy poikia jollain siistillä tavalla tanssiaisiin ja pojat vastaa jotenki siististi. Tytöt suunnittelee treffit ennen illan tanssiaisia ja tytöt maksaa kaiken. Nää on epäviralliset tanssiaiset, joten tytöt ei oo mekoissa eikä pojat puvuissa vaan jokasella parilla on saman väriset paidat (jotka tyttö on siis hankkinu) . Päätin siis ekan lomaviikon keskiviikkona pyytää yhtä poikaa morppiin. Menin build a bear kauppaan ja rakensin nallen jonka sisälle pystyy äänittään oman äänen ja ku nallea puristaa se sanoo sen mitä ikinä sinne onkaan äänittäny ja äänitin sen nallen sisälle äänen joka sano "hey this is Lotta I was just wondering that would you go to morp with me" . Menin ton pojan huoneeseen jota kysyin siis tuonne ja täytin sen huoneen yli 200 ilmapallolla ja laitoin joka puolelle pieniä lappusia jotka käski puristamaan nallekarhua, joka oli tän pojan nojatuolissa. Ja ku se meni kotiin futis harkoista niin sitä ootti yllätys. Sitte ootin pari päivää ja tää poika vei mut ajelulle sen harley davidsonilla ja oli ihan pimee ilta ja ajettiin meijjän koulun pihaan ja meijjän futis kentän viressä on rakennus ja tää poika oli kirjottanu sen rakennuksen seinään semmosilla pimeässä hohtavilla tikuilla, että "YES" se näytiin niin hienolta pimeessä ja ne kirjaimet oli siis ihan valtavia. Ja meillä on nyt siis nää tanssiaiset kolmen viikon päästä ja myöhemmin paljastan, mitä me aijjotaan tehä treffeillä ennen tanssiaisia.



Okei sitte ekan loma viikon torstaina alotettiin spat harvest elikkä sillon kaivetaan perunat pois pellosta ja olin siis töissä mun host vanhemmille. Täytyy sanoa, että oli rankat neljä päivää, mutta hetkeäkään en vaihtais, sillä oli kyllä aivan ainutlaatunen kokemus ja luultavasti en enään koskaan elämässäni tuu näkemään samaa. Ja kaiken lisäksi tienasin ihan hyvin.








Ekan lomaviikon sunnuntai oli erittäin draaman täyteinen, koska mun tanskalainen host sisko päätti, että se ei enään halua asua tän perheen kanssa ja se siis pakkas kimpsut ja kampsut ja muutti pois !! Ekaks se oli meijjän alue valvojalla melkein viikon kunnes ne löysi sille uuden perheen. Oon oikeestaan aika helpottunu, koska asiat sen kanssa ei oikein sujunu ja se ei myöskään tullu toimeen mun host vanhempien kanssa, joka vaikuttaa mun mielestä aivan täysin käsittämättömältä, koska ne on niin mukavia ja helposti lähestyttäviä.. joten oon nyt sitte ainut vaihtari tässä perheessä, mutta ei siitä sitte sen enempää.


Spat Harvest loman viimenen viikko kulu kavereitten kanssa hengailessa ja perjantaina oli jenkki futis peli.












Nyt oon siis ollu melkein viikon takas koulussa. Mulla on ihan kamala kiire koko ajan ku nyt on kaikkea meneillään. Kolmen ja puolen viikon päästä meillä on valtava näytelmä koulussa ja mulla on iso osa siinä näytelmässä ja mulla on miljoona repliikkiä opeteltavana ja se on helpommin sanottu ku tehty. Mulla on valtava hissan projeksti meneillään, jossa mun pitää opetella kans repliikkejä ulkoa. Mulla pitää palauttaa mun senior projekti parin viikon päästä. Senior projekti on siis tutkielma jostaki aiheesta minkä kaikki saa valita ite. Sen tutkielman pitää olla kymmenen sivua pitkä ja mää teen mun tutkielman teini raskauksista ja eroista Euroopan ja Jenkkien teini raskaus määrien välillä. Mulla on myös hyväntekeväisyys projekti kirkon kanssa pahasti kesken ja seki siis syö mun aikaa eli mulla ei pahemmin vapaa-aikaa näy. Ainiin ja se mun piti mainita, että mulla alkaa AUTOKOULU 4,5 VIIKON päästä .... minä + auto = KATASTROOFFI .. saa nähä mitä tästäki tulee...Halloween lähestyy kovaa vauhtia ja en oo vielä 100 % varma, että mikä mää haluan olla, mutta mulla on pari hyvää pukua mielessä. Mulla oli vielä jotaki muutaki kerrottavaa, mutta en nyt millään muista mitä se oli. Ainiin ja mää meen tän host perheen kanssa kiitos päivänä joko Las Vegasiin tai sitte Californiaan, mutta ei olla vielä päätetty, että kumpaan mennään.

Nyt saattaa mennä taas tovi, että postailen uuestaan, koska mulla on nyt ihan järkyttävä kiire, mutta koittakaa olla kärsivällisiä.. marraskuun jälkeen mulla pitäs pikkasen tän kiireen helpottua ja sitten toivon mukaan kerkeen postaileen useammin. Tän viikonlopun suunnitelmissa on mennä treffeille semmoseen isoon latoon joka on täynnä ihmisiä, jotka säikyttelee ja se on kuulemma ihan sika pelottavaa ja hauskaa tai sitte mennään semmoseen isoon sokkeloon joka on tehty keskelle maissi peltoa ja sitte mennään varmaanki laitattaan kynnet tyttöjen kanssa ja laitan niistäki sitte kuvaa. Oon melko varma, että kukaan ei jaksanu lukee tätä mun kilometrin pitusta postausta tänne asti, mutta jos ihme on tapahtunu ja joku jakso niin kiitos kovasti. :) Jos on mitään kysyttävää tai toivomuksia niin pistäkää kommenttia tulemaan. Ja kiitos vielä kerran mun kaikille kärsivällisille lukijoille!!

ps. tiedän, että mun äidinkieli on aivan surkeaa, mutta mulla on ongelmia suomen kielen kanssa hahah ku kirjotin tätä postausta niin mun piti kääntää sanoja englannista suomeen ku en tienny mitä jotku sanat on suomeksi joten antakaa anteeksi ! :D

10 kommenttia:

  1. entäs jos se poika ei ois lähteny sun kaa ja oisit iha turhaa ostanu sen nallen ja täyttäny ne ilmapallot:o! tai jos sil ois jo ollu pari tai jotai:O!? ihanaa et lähti ja ihanaa et joku keksii tollasii:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon deittaillu tän pojan kanssa niin aikalailla tiesin, että se vastaa kyllä ! :) mutta jos se ois sanonu ei nii sitte ois elämä vaan jatkunu hahah :D

      Poista
  2. siis mitä tarkotat sillä että asiat ei sujunu sen tanskasiskon kanssa? ja voi että tuo sun elämä siellä kuulostaa aiva unelmalta!:) haluaisin itekki niin paljon lähtä vaihtoon mutta en usko että musta ois siihen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se ei osallistunu mihinkään tän perheen juttuihin esim ku mentiin jonnekki vaikka syömään nii se ei ikinä tullu meijjän kanssa ja se aina vaan lukittautu omaan huoneeseen.. se oli mulle tosi ilkee ja puhu musta kaikkee roskaa mikä ei ollu totta! Mutta nyt on kaikki paljo paremmin :)
      Aika perus arkee mää täällä elän, mutta kyllä tää on kieltämättä aika unelmien täyttymys tähän asti ollu ! Jos sää haluat lähtä vaihtoon niin tee se, koska pystyt kyllä siihen, jos sulla halu riittää ! Mun mielestä kaikki jotka vaan haluaa tarpeeksi pystyä tähän niin pystyy! Rohkasen kyllä ehdottomasti on ollu niin hieno kokemus tähän asti ja oon kasvanu ihmisenä valtavasti. :)

      Poista
  3. Saatko siis ajaa ajokortin tuolla? HÄH? vähä cool!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo saan ajokortin .. kolmen kuukauden päästä pitäs olla kortti taskussa, jos kaikki sujuu hyvin :)

      Poista
  4. Kaikki sannoo että jenkeissä tullee syötyä vaa pizzaa, hampurilaisia ja kaikemaailma herkkuja. tulleeko ?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no täytyy myöntää, että kyllä tulee syötyä enemmän roska ruokaa ku suomessa, mutta mun perhe täällä syö aika terveellisesti ja kokkaa koti ruokaa joten riippu aika pitkälti host perheen ruoka tottumuksista myös. :)

      Poista
  5. täält mä tuusulast vaa :)2. marraskuuta 2012 klo 5.13

    kysy tota poikaa et muuttaaks se sun kaa ouluu ;) ja kadehdin niiin paljon, mut hei ota tyylii jotai videoita ja laita tänne ois kiva nähä livekuvaa ! tai sit video postauksia ei tarvii kirjottaa ja kääntää google kääntäjää :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah :D okei teen videopostauksen heti ku kerkeen

      Poista